Co dělat a nedělat na larpu

31 Čvc

Na mnoha místech tohoto webu je řečeno, že hlavní složkou tohoto tábora je larp — hraní rolí naživo (Co je to larp?). Níže naleznete pár rad od našeho aktuálního krále. Článek není jen pro úplné začátečníky — i mnohým z těch, kteří již u nás byli, neuškodí, když se na tyto tipy podívají… 🙂

  1. Co se stane v Železném Rhûngarotu, by tam mělo taky zůstat, takže pokud tam někdo udělá vaší postavě něco nepěkného, tak se s ním nepřestaňte kamarádit, ale naopak si s ním přátelsky popovídejte o tom, jaká je jeho postava bezpáteřní sviň haj kret kok oslíček ušatá a jak ji pěkně zahrál.
  2. Bod jedna ale zkuste použít i v opačném směru, aneb to, že se s někým nebavíte ve volném čase, neznamená, že se vaše postavy nemají rády a nemůžou se seznámit, nebo si v něčem pomoct.
  3. Nepodceňujte vymýšlení postavy — nemusíte nad jejím vymýšlením strávit celé dny jako já (*kašel* http://www.postavy.cz/karotka-rudykopalsson/ *kašel*), ale aspoň si trochu promyslete jaký je její charakter, životní cíle a jestli se ve městě uživí (homosexuální elfský učitel tance mi zní jako úžasný nápad, ale bojím se, že by práci ve svém oboru hledal vážně těžko). Pomoci vám v tom může charakterník.
  4. Agonie je vskutku užitečná věc, je to stav, nastávající ve chvíli, kdy postavě klesnou životy na nulu, trvá nejdéle patnáct minut a pokud někdo během této doby postavě nevyléčí aspoň jeden život, umírá. Agonii můžete ukončit i tím, že danou postavu dorazíte, ale to prosím nedělejte, většinou lidi mrzí když o svoji postavu přijdou a navíc si postavy nepamatují co se stalo v posledních 10–15 minutách předtím, než do agonie upadly.
    (Minrethova poznámka: Agonie je systém vymyšlený právě kvůli tomu, aby vám všichni nezabíjeli postavy. Nebudete-li hrát zapomenutí situace, při níž jste do agonie upadli, zlé postavy to přestane bavit a protože hrajete nefér a podvádíte, začnou vaše postavy rovnou zabíjet. Tak to hrajte správně. 🙂 )
  5. Když jste ve hře a nechce se vám nic dělat, klidně si s kamarádem sedněte a povídejte si, ale zkuste zůstat v roli a povídat si třeba o tom, jak má hospodský velký pupek, nebo jestli existuje spojitost mezi silou čaroděje a špičatostí jeho klobouku, nebo proč okolo vás právě prošla bílá paní a jestli je to úplně normální.
  6. Rozlišujte, co vidíte vy a co vidí vaše postava — například náš majestátní hrad bude nejspíš jenom hnědý provázek natažený mezi stromy. Zkuste ale použít představivost a chovat se k strážným a vojákům s respektem, který si zaslouží, i když je bude hrát někdo o pár hlav menší než vy a budete se cítit dostatečně silní na to, aby jste danou osobu zvedli a hodili někam do křoví (to prosím nedělejte nikdy a nikomu*).
  7. Na bod 6. bych chtěl ještě navázat tím, že nemáme rozpočet dostatečně vysoký na to, abychom po okolí města vysázeli moře květin, ze kterých budou některé magické, takže pokud nemáte schopnost na sbírání bylin, vaše postava nepozná magickou (umělou) květinu od pampelišky a nemůže ji tudíž utrhnout.
  8. Další zmínka je k hmotnosti předmětů. I když budeme mít okolo města jenom obrázky medvědů, zkuste předstírat že to medvědi jsou. Takže když si všimnete že kousek od vás jeden leží, utečte a pokud ho dokážete zabít, nenoste ho v náručí, ale poproste někoho, aby vám pomohl tu horu masa někam odtáhnout.
  9. Nenoste do hry co tam nepatří. Způsobilo by to tam problémy. Věřím, že by hru pokazilo, kdyby se tam objevila nová měna, nebo se herní věci prodávaly za lízátka či jiné pochutiny.**
  10. Rozlišujte, co víte vy a co vaše postava — nezatýkáme lidi jenom kvůli tomu, že se učí zlodějině a mají v kapse kolíček (který ve světě reálně není, jen symbolizuje určitý postup) a nevybereme si náhodou za oběť přepadení kamaráda, který se nám včera na pokoji chlubil plným měšcem.
  11. Učení schopností taky zkuste nějak zahrát — zjistěte si třeba od hospodského kdo je zkušený válečník, kuchař, lovec, a mohl by vás něčemu přiučit a když nějakého mistra potkáte, tak se neptejte jestli by vás naučí tuhle a tamtu schopnost, ale poproste ho, jestli by jste mohli být jeho učedníky, nebo jestli by vás něčemu nepřiučil (v případě neochoty třeba za nějaký úplatek, protislužbu, nebo ukončení otravného škemrání).

* Výjimka: pokud někdo dokážete zvednout Páju, tak si s ním klidně házejte jak se vám zachce.

** Pokud však dokážete někoho přesvědčit, že ta šiška co jste našli v lese je magická a dokáže vyléčit rakovinu, můžete ji vesele prodat a mimoherně poté kupci oznámit, že koupený předmět žádné zvláštní schopnosti nemá.

 

Napsat komentář